بیماری کشنده آمبولی را جدی بگیریم/ علائم آن چیست


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 20 / 2 / 1393
بازدید : 3119
نویسنده : خورشید

تهران بزرگ - رییس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران گفت: بیماری ترومبو آمبولی مرگ خاموشی است که بیشتر بر اثر بی تحرکی، اضافه وزن، فشار خون بالا، زایمان های پر خطر و برخی بیماری های زمینه ای در افراد به وجود می آید.

به گزارش ایرنا دکتر ˈمحمد مهدی قیامتˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات نظام پزشکی ایران افزود: بیماری ترومبو آمبولی بر اثر ایستایی خون در وریدها اتفاق می افتد و سبب اتصای این وریدها می شود.

وی بیان کرد: اگر این حالت ادامه یابد، لخته خون در وریدها سبب بروز بیماری آمبولی در ریه، مغز و قلب افراد می شود که عمدتا منجر به مرگ فرد می شود. 

وی میزان مرگ و میر افراد ناشی از بیماری ترومبو آمبولی را دو برابر بیش از دیگر بیماری ها نظیر انواع سرطان ها، ایدز و تصادف های جاده ای عنوان کرد. 

دکتر قیامت احساس حساسیت، درد و قرمزی پشت ساق پا را یکی از مهمترین علائم بروز بیماری ترومبو آمبولی در افراد برشمرد. 

وی سفرهای طولانی با هواپیما و ماشین، سکته های قلبی، بی تحرکی های ناشی از انواع شکستگی ها، اضافه وزن و برخی بیماری های زمینه ای را از جمله علل بروز این بیماری در افراد برشمرد. 

رییس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران یکی دیگر از علت های بروز بیماری ترومبو آمبولی در افراد را قطع روند درمان بعد از مرخص شدن از بیمارستان توسط فرد یا پزشک عنوان کرد. 

دکتر قیامت گفت: با افزایش سن فاکتورهای این بیماری در افراد افزایش می یابد. 

وی بیان کرد: 51 درصد از افراد تصادفی،50 درصد افرادی که استخوان ران آنها دچار شکستگی شده، 44 درصد افرادی که دچار شکستگی ستون فقرات شده اند و 33 درصد از کسانی که در آی سی یوها بستری شده اند به بیماری ترومبو آمبولی مبتلا می شوند.

رییس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران با بیان اینکه یکی از مهمترین بحث های نظام سلامت پیشگیری از ابتلا به بیماری ترمبو آمبولی است، اظهار کرد: از سال 87 برای نخستین بار در آسیا و خاورمیانه، ایران دستورالعمل پیشگیری از ابتلا به این بیماری را ارائه داد و با وجود اینکه 40 درصد بیمارستان های دنیا و 50 درصد کشورها این دستورالعمل را دارند به طور صحیح آن را اجرا نمی کنند. 

دکتر قیامت افزود: با اجرای صحیح دستورالعمل پبشگیری از ابتلا به بیماری ترومبو آمبولی می توان از میزان مرگ و میرهای ناشی از این بیماری خطرناک جلوگیری کرد. 





:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








با سلام امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در فان کلوب آذرخش سپری کنید ومطالب دلخواهتان را بیابید وبا نظراتتان من را در بهتر شدن فان کلوب یاری رسانید

برای بهتر شدن اذرخش چه باید کرد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فان کلوب آذرخش و آدرس azarakhsh2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 202
بازدید دیروز : 1661
بازدید هفته : 4517
بازدید ماه : 4381
بازدید کل : 294582
تعداد مطالب : 610
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1


کد هدایت به بالا

RSS

Powered By
loxblog.Com